Haber

Türk Yüzyılı V: Türk Yüzyılı Nesli ve Artan Empati

Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Komisyonu Üyesi Doç. Dr. Kemal Şamlıoğlu, Haber7 için Türk Yüzyılını değerlendirdi. Şamlıoğlu’nun “Türk Yüzyılı V: Türk Yüzyılı Nesli ve Büyük Empati” başlıklı yazısı şöyle:



Türk Yüzyılı, en açık ve samimi vizyoner yapısıyla, kurucu bir bilgi ışığında önce toplumu sonra da medeniyeti diriltme asrı olacaktır. Medeniyetin en temel yapı taşı insandır. İnsan unsurunun bozulması doğrudan medeniyetin ana çekirdeğinin yok olmasına yol açacaktır. Yüzyıl Türkiye’si, bu medeniyet sorunu seyrinde, insan niyetinin hem toplumsal hem de kişisel gerçekliği üzerine yüzyıllara yayılacak bir eğitim ve kültür inşa etme teziyle yola çıkan vizyon olmalıdır.

“Z NESİLİNİN ADI GEÇERSİZ OLACAK”

“Z kuşağı”, “internet kuşağı” ya da “sanal kuşak” gibi isimlerle nesillerin heba edilmeye çalışıldığı bu süreçte, zamanın yıkıcılığına karşı devrimci bir eğitim ideolojisine duyulan ihtiyaç en önemli hazırlıktır. Türkiye’nin tüm milli şuurunu ve varlığını çağına emanet edeceği istikbal. Bu hayati bir sorundur. Yüzyıl Türkiye’sinin eğitim ve kültür politikası, medeniyeti canlandıracak ve tazeleyecek insan unsuru; yani çağın ruhuna özgü, oyun kurucu, çağın gereklerini özümsemiş, merkezini kaybetmeden nesiller yetiştirmektir. Çünkü eğitimin ulusların ideal geleceği için en büyük yapı taşı ya da en yıkıcı ihmal olduğu varsayılırsa; Türk Yüzyılı, “Z kuşağı” adını geçersiz kılacak milli ve manevi genç nesillerin önderliğinde oyun kurucu medeniyet vizyonunu müreffeh bir seviyeye taşıyacaktır.

“İNANILMAZ BİR MEDENİYET GELİŞİMİ BAŞLADI”

İdealler gerçeklerden daha değerli ve asildir. Türkiye’nin son zamanlarda, özellikle yaklaşık çeyrek asır önceki AK Parti iktidarı döneminde yaptığı eğitim reformları, eski Türkiye’nin eğitim alanındaki yetersizliklerini lojistik olarak gidermeyi amaçlayan büyük bir altyapı çalışmasına ve seferberliğine dönüştü. Eğitim ekibi, okul imkanları, teknolojik donanımı ile 2000’li yılların başında bir enkaz olarak devralınan eğitim faaliyetinde il, ilçe, bucak ve köy kalmamış, lojistik çaresizliğe de yer verilmemiştir. AK Parti dönemiyle birlikte eğitim alanı. Elbette bu reformlar ve tamamlanan birden fazla fiziki tesiste çağa uyum sağlama çabaları, Türk Yüzyılı’nın devrimci zihniyet oluşumu için değerli bir ilk adım, yani hazırlık oluşturdu. Artık medeniyetin durdurulamaz gelişimi başlamış olup, yarınlar, dünyadaki yerinin şuuruyla zamanın merkezinde olacak Türk Asrı kuşağına aittir.

“TÜRKİYE YÜZYILI EĞİTİMDE BÜYÜK AKIMLARA TANIK OLACAK”

Türk Asrı kuşağı ahlakı, fazileti ve haysiyetiyle dünya nazarında gurur duyacak bir nesildir. Anadolu’nun içinde barındırdığı bin yıllık tarihi gerçeğin millî, manevi şuur ve varlığının neticesi, inkar edilemez tarihi hakikatin yeni nesillere en büyük esin kaynağıdır. Türk Yüzyılı eğitim ideolojisinin kurucu bilinci insandır. İnsanın içinde bulunduğu şartlar, yaratılışının getirdiği hakikat, acıları, sevinçleri, başarıları ve hüsranları ile genç Türk Asrı kuşağının bu toprakların mensubu olmanın devlet ve kudretine duyduğu Büyük Empatidir. Bu Büyük Empati, Sayın Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere her yetkilinin, her vatandaşın, her anne ve babanın genç nesiller için döktüğü gözyaşı kadar kutsal ve pahalıdır. Bu Büyük Empati, genç nesillerdeki en büyük birlik duygusudur’ hata yapma veya doğruyu bulma özgürlüğü. Tarihin eğitim alanında daha büyük atılımlara sahne olacağı Türk Yüzyılı, genç kuşakların milli, adil ve demokratik değer yargılarının teminatı olan Büyük Empati derinliğinde yeni ufuklar açacaktır.

Eğitim alanındaki yeni ve devrim niteliğinde ataklar, genç kuşakların bireysel farklılıklarından ve yeteneklerinden ilham alarak modern çağın teknoloji, bilişim ve kendini gerçekleştirme isteğini sağlamaları için Büyük Empati’ye emanet edilecek. Medeniyet çemberini kaybetmeden dünyaya seyirci kalmayan bu emanet; değişimin merkezinde ve değişime vesile olan genç kuşakların varlığı ile kendini gösterecektir. Sadece yeniyi konu edinmeyecek Türk Yüzyılı kuşağı, mutlak bir değişim arzusuna değil, lehte değişme arzusuyla mutlak bir modernleşmeye ve konformizme odaklanmış, değişende değişmeyen özü korumaya odaklanmıştır. adalet; medeniyet ve tarihe dayalı millî/manevî bilince, daha doğrusu kendi şuuruna güvenen bir nesil olacaktır.

“EĞİTİM FELSEFESİ BÜYÜK EMPATİ OLACAK”

Yeni Türk Yüzyılının eğitim ideolojisi Büyük Empati olacaktır. İnsan varlığının bedeli, gelişmişlik koşulları, çağın ve çağın ruhu, özgürlük ve eşitlik ölçüsünde yeni nesillerin geleceği için geliştirilecek eğitim modelleri, insanlık idealiyle yan yanadır. aynı anda dünyayı değiştirmek. Bu bir beklenti değil. Mehmet Âkif’in Asım kuşağı dediği neslin miras aldığı millî ve manevi şuurun bir medeniyet tezi ile yürürlükte olduğu ve medeniyet bazında ele alındığında binlerce yıllık tarihimizi koruyan bir fiil olduğu gerçeğidir. medeniyet yörüngesi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu