Ekonomi

Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarı İstanbul’da başladı

Avrupa’nın en büyük hazır giyim etkinliği İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı (Istanbul Fashion Connection-IFCO) başladı.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) İstanbul Ticaret Odası (İTO) iş birliğiyle ve Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle düzenlediği fuar, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı.

Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarı olan, küresel hazır giyim satın alma grupları ile binlerce satın almacıyı buluşturan ve 5 kıtadan 30 bin alıcıyı ağırlaması beklenen fuarın açılışı, Dışişleri Bakanı’nın katılımıyla gerçekleştirildi. Ticaret Ömer Bolat ve İstanbul Valisi Davut Gül.

Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, IFCO ile İstanbul’u dünya moda sektörünün buluşma noktası haline getirdiklerini belirterek, “Avrupa’nın en büyük hazır giyim ve moda fuarını burada gerçekleştirdik. geçen şubatta bu salonlarda.” söz konusu.

Hiçbir başarının tesadüfen kazanılmadığını, bu başarının arkasında büyük bir vizyon, sektörel dayanışma, istişare ve ortak akıl olduğunu belirten Gültepe, iş birliğinin öneminden bahsetti.

Ticaret Bakanlığı ve İTO’ya desteklerinden dolayı teşekkür eden Gültepe, fuarın bakanlık tarafından yüzde 50 devlet desteği kapsamına alındığını hatırlattı.

“2023 hedeflerimize ulaşacağız”

Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına sokma hedefiyle yola devam ettiklerini ve 2028 vizyonunun bu yolculukta ilk büyük sınavları olacağını belirten Gültepe, “2028’de 27 departmanımız var. 400 milyar dolarlık mal, 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı için 115 bini aşkın ihracatçı ve 61 ihracatçı.İhracatçı birliğimizle gece gündüz çalışıyoruz.” dedi.

Bu hedefe ulaşmak için işlerinin kolay olmadığını ancak çok iyi çalıştıklarını ifade eden Gültepe, son dönemde yaşadıkları zorluklardan bahsetti.

Gültepe, “7 ayı 143,4 milyar dolar ihracatla kapattık. Geçen yıla göre başabaş noktasındayız. Döviz kurunun geldiği seviye ve finansmana erişimde yeni düzenlemeler ihracatçılarımıza nefes aldı” dedi. temiz hava. Yıldönümünde inşallah 265 milyar dolarlık mal ihracatında, 120 milyar dolarlık hizmet ihracatında hedefimize ulaşacağız.” ifadelerini kullandı.

“Made in Türkiye algısını daha da güçlendirmeliyiz”

TİM Başkanı Gültepe, hazır giyim ve tekstil sektörlerinin 32 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirterek sözlerini şöyle tamamladı:

“Orta vadede 40’ı hazır giyimde, 20’si dokumada olmak üzere 60 milyar dolarlık ihracat hedefliyoruz. Marka kimliğimiz, tasarım gücümüz, yetişmiş insan kaynağımız ve üretimdeki markalarımızla bu potansiyele sahibiz. Atılacak her adım” katma değeri yüksek ve markalaşmanın ihracatımıza olumlu yansıyacağı yönünde hareket edildiğinde, fuar katılımları, ticaret ve satın alma heyetleri ile pazar çeşitliliğimizi artırmanın yollarını arıyoruz ve tabii ki bu algıyı daha da güçlendirmemiz gerekiyor. Made in Turkey.”

“Dünya çapında bir fuar oluyoruz”

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün rekabet gücünü sürdürebilmesi için markalaşma, tasarım, katma değerli üretim ve donanımlı insan gücünden ödün vermemesi gerektiğini söyledi.

İHKİB’in yılda iki kez düzenlediği IFCO ile sektörü ayakta tuttuğunu ifade eden Avdagiç, “Çeşitli alanlarda oluşabilecek tereddütleri anında tespit edip ortadan kaldırma konusunda öncülük ediyor. Dolayısıyla sağlanan sinerjiyi görmekten mutluluk duyuyorum. yakından takip ettiğim IFCO tarafından hız kesmeden devam ediyor.” dedi.

Avdagiç, “Parçalar halinde düzenlenen fuarları tek çatı altında birleştirdik. Böylece Türkiye’nin önemli bir ihracat kalemi olan hazır giyim sektörü için dünya standartlarında bir fuar yapma fikrini hayata geçiriyoruz. Bu fuar her yıl moda ve hazır giyim dünyasının referans fuarı olmaya devam edecek.” açıklama yaptı.

“IFCO, dünya moda endüstrisinin buluşma noktası oldu”

Sektörün 30 yıllık hayalini gerçekleştirdikleri bu yolda IFCO’yu Türkiye’nin markası haline getirdiklerini belirten İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, önceki 3 organizasyonda büyük başarılar elde ettiklerini söyledi.

İlk 3 etkinlikte 100’ü aşkın ülkeden 50 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını belirten Paşahan, “Uluslararası fuarlar takvimine giren IFCO, kısa sürede moda sektörünün buluşma adreslerinden biri haline geldi. Anadolu’nun üretim merkezi olması yolunda bir kilometre taşı Bugün 100′ Birden fazla ülkeden binlerce ziyaretçiyi ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz.” dedi.

IFCO ile tüm ürün gruplarını tek çatı altında buluşturduklarını ve katılımcılara bir fuardan daha fazlasını sunduklarını kaydeden Paşahan, “İstanbul artık dünya modasına taraf olanların buluşma noktası oldu.” yorumunu yaptı.

Konuşmaların ardından fuarın açılış kurdelesi kesildi. Bakan Bolat ve beraberindekiler fuarda incelemelerde bulundu.

İstanbul Hazır Giyim ve Moda Fuarı 11 Ağustos’ta sona erecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu